Mitt i skogen

En dag som den här kan uttryckas med ett enda ord: LJUVLIG. Tidigt på morgonen tog jag med mig mina hundar ut i skogen. Naturen började sakta vakna till liv av solens strålar. Gnistrande vackert.  Daggen tillsammans med strålarna gav naturen en silvervit färg, nästan som en vintermorgon. Ett par timmar senare har naturen återfått sin gröna färg. Några gula löv skymtas på träden. Hösttecken! Trumpetlaven blommar med röd vacker krans i trattens övre kant. Ormbunkar smyckar bäcken. Bäcken vars botten skimrar i kopparfärg. Ett par timmars promenad under klarblå himmel i naturens tystnad ger känslan av att tiden står stilla. Tagellaven och manlaven hänger från träden, tecken på en bra luft. Ett första tecken på att luften är förorenad är just att lavar som tagellav, manlav och kartlav försvinner då de är känsliga för miljöpåverkan. En kort sammanfattning av ett par timmar mitt i skogen.

Tidig morgon

Bäck i sol

Bäck ormbunke

Fönsterlav1

Lavar2

Blommande trumpetlav

Skogspromenad

Blommande lavar

Hundar i skogen

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

