Svepande dimma

Sena kvällar när värme och kyla möter varandra uppstår naturens egen magi – svepande dimma. Vattendroppar likt moln fast på marknivå. Att sitta ute sent en augustikväll i skymning, titta ut över åkern vars gräsyta täcks av en dimslöja och någonstans där i mörkret hörs ljudet av kor som råmar är nästan overklig. Det är inte helt lätt att fotografera dimma och sist jag skulle göra ett försök gick jag längre och längre ut över åkern för att fotografera skymningsljus och dimma tillsammans. Marken var fuktig av daggen och lågskorna blev snabbt blöta. När jag passerat den sista vita höbalen såg jag två älgar som står stilla med sina huvuden riktade mot mitt håll. Antagligen hörde de mig och kanske funderade de vad den tvåbenta varelsen på åkern höll på med. Känslan av overklighet infann sig – mitt på en åker i dimma och under kvällsskymning, i genomblöta skor och med två älgar som åskådare.

Dimma_solnedgång

Dimma över åker

Älg i dimma

(Älg i dimma är fotograferad vid ett tidigare tillfälle)

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

