Lampfixning

Det här med att fixa till redan befintliga saker är riktigt trevligt. Jag har haft en bordslampa från 60-tal/70-tal. Lampfoten som sådan tycker jag är riktigt fin, men skärm gjorde lampan mindre rolig. En del saker som man ställer undan glömmer man också bort. Och så har det också varit med den här lampan. Undangömd och bortglömd har den förvarats i en garderob tills jag i jakten på en lampa att ställa på skrivbordet kom ihåg att den bruna lampfoten fanns. Ett tag tänkte jag att jag skulle måla foten vit, eller snarare så där ojämnt vit ungefär som när färgen arbetas med en fördrivare (en slags pensel). Ångrade mig och istället hittade jag en vit lampskärm som gjorde att lampan blev precis så där som jag hade tänkt – en mix mellan gammalt och nytt!

Återbruk lampfot

Lampskärm

Lampfot i detalj

One thought on “Lampfixning

  1. Ping: Gott slut 2013 | ScienceHelena

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

