Goa cavalierkillar

Jag tycker att det är fantastiskt att ha tre cavalierkillar i nära ålder som aldrig bråkar! Två av de tre hanarna flyttade hem till oss i vuxen ålder. Från början jobbade jag mycket med dem för att bilda en flockkänsla. En flock förflyttar sig tillsammans och därför blev det många långa promenader. Närhet var en annan del i arbetet med att skapa en flockkänsla. Vargar slickar varandra runt nosen för att visa att de tillhör samma grupp. Hos oss blev träningen att tillsammans med mig kunna vara så nära varandra som möjligt UTAN att irritation uppstod. Ett tredje moment var att vänta på sin tur när godis eller mat delas ut. Idag ligger de bredvid varandra och äter hundben. Ibland byter de och om någon i bytet blir utan så hämtar den hunden oftast mig för att jag ska lösa problemet. Eller som i helgen när det var dags för kloklippning. Då sitter de bredvid den som klipps och väntar på sin tur. Känslan av att jag faktiskt lyckats få ihop dem till en lugn och harmonisk flock är fantastisk och ibland känns det smått magiskt. Som igår kväll – när två av hanhundarna ligger tätt intill varandra och den ena har lånat den andres tass – ungefär som en huvudkudde. Bilden är som du ser av usel kvalitet, men jag var tvungen att fånga stunden.

Jag lånar en stund din tass till vila, käre vän.

Goa cavalierer

2 thoughts on “Goa cavalierkillar

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

