Vargspår?

Jag har aldrig någonsin varit med om att det varit så lite snö mellan jul och nyår som i år. I skogen lyster mossan grön och fin. Här kommer några bilder från en skogspromenad. Spännande är att mina lodjursspår kan ha varit vargspår. Det ska finnas en varg som rör sig i området. Kanske var det därför blåöga på dagens promenad blev stel i hela kroppen, morrade dovt och nosen riktad åt det håll jag sett spåret. När vi ändrade riktning på promenaden ville han inte alls släppa den första punkten och började skälla för full hals. Ett mycket otypiskt beteende för blåöga. Jag funderar om jag ska ut och leta spår idag. Kanske kan jag hitta mer storfota tassavtryck!

Lodjursspår handske

Lodjursspår eller vargspår?

Björnmossa december

Björnmossa

Blåslav december

Blåslav

Cavalier december

Fina blåöga

Husmossa

Husmossa

Lummer i snö

Lummer – fridlyst

Lummer

Lummer

Mossig sten

Mossig stubbe

One thought on “Vargspår?

  1. Ping: Gott slut 2013 | ScienceHelena

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

