Livets triangel nr 162 (14/365)

Utmaning 14 Livets triangel (nr 162). Det här fotot kräver nog en förklaring hur jag tänkte. Vid katastrofer av olika slag, flygplan som kraschar eller jordbävningar, brukar instruktionen vara att krypa ihop i fosterställning. Knäna dras upp, pannan läggs mot knäskålarna och armarna håller runt benen. I den positionen fås en luftficka i form av en triangel. En luftficka som kan rädda liv. Den brukar kallas för livets triangel.

När jag idag hälsade på min mor såg jag denna lilla glaskula med en ängel i som håller ett hjärta och jag tänkte att den här får bli min tolkning av livets triangel. Ängeln håller livet, det röda hjärtat som nästan har formen av en triangel, i sina armar. Glaskulan runt är en luftbubbla, likt den luftficka som fås i fosterställningen.

The picture represent the photo challenge life’s triangle.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

14 Livets triangel 162_2014

10 thoughts on “Livets triangel nr 162 (14/365)

    • Tack! 🙂 Jag hade tur att ”ramla på” en tolkning till utmaningen. Jag har några utmaningar som jag tror måste bytas ut till egna teman. Men kanske tiden hjälper till. Vi har nästan ett år på oss 😉

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

