Modersmål (48/365)

Fotoutmaning 48/365 Modersmål (nr 189). Den här miniatyren av runstenen Tingsflisa på Öland stod i ett köksfönster. Runskrift var tidigt ett sätt att i skrift uttrycka sig. Och betydligt mer arbetsamt än att skriva på ett tangentbord. Efter lite sökande fann jag att den text som står på stenen är: Torer och Torsten och Torfast, dessa bröder reste stenen efter sin fader Gunnfus. Gud hjälpe hans själ. Det hade jag inte listat ut själv. Jag har inga kunskaper om runskrift, men tänkte att fornnordiska är ett tidigt historiskt språk, ett första språk, och får bli min tolkning av fotoutmaningen modersmål.

The picture represent the photo challenge first language. 

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

48 Modersmål 189_2014

4 thoughts on “Modersmål (48/365)

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

