Söndagspromenad

Söndagen blev en dag i promenadens tecken. På förmiddagen blåste det ganska kallt. Cavaliergänget hade bestämt en söndagspromenad i skogen. Tiotalet hundar i olika åldrar sprang omkring tillsammans under promenaden. En av de många positiva sakerna med cavlierer är att de trivs många tillsammans och att det sällan blir bråk. Den här gången fick bara mysfarbrorn följa med. Blåöga får vi inte utsätta för överansträngning eller att han blir varm. Han är verkligen en turbohund och en långpromenad måste göras i lugnare tempo än det skulle bli med många kompisar. Jag tänkte att mysfarbrorn skulle må bra av att få egentid med matte så då fick även gokillen stanna hemma.

Söndagspromenad(1)

Mysfarbrorn har den gula reflexvästen på sig.

På eftermiddagen tittade solen fram och jag bestämde mig för att ta med alla tre hundarna på en skogspromenad. Härligt att se solens strålar tränga fram mellan barrträdens grenar och vattnet som börjar titta fram i de små bäckarna. Jag riktigt ser hur hundarna njuter av att få vara ute i solen. Precis som jag själv!

Söndagspromenad(2)

Söndagspromenad(3)

Söndagspromenad(4)

2 thoughts on “Söndagspromenad

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

