Upptäcksfärd vid vårbäcken

Idag var det dags igen att se hur långt våren kommit i den lilla bäck som rinner i skogen ovanför huset. Idag gick vi lite längre ner till den gamla hästhagen. Oj, så spännande med alla dofter som kommer med våren (enligt grabbarna). Nu är nästan all is över bäcken borta och vattnet har ökat sin hastighet.

Cavalier på vårupptäckt

Vårbäck i april

De märks att grabbarna (mina tre cavalierer) är van att följa med och att jag stannar för att fotografera. Till och med så van att jag fotograferar dem så när jag idag satt dem i ett fotoläge och förflyttar mig så vänder de sig unisont mot mig utan att ändra läge i förhållande till varandra… Kanske för att de har lärt sig att när matte fotograferat klart så får de en godis. Kanske lite bortskämda, men följsamma och i mina ögon världens finaste. Idag hittade jag flera motiv till fotoutmaningen 365 foton, och måste nog behärska mig för att inte lägga ut alla bilder direkt.

Cavalierer vid bäck

Nästa gång vi ska fotografera hur långt våren kommit vid bäcken kanske det blir med en riktigt kamera. Nu har jag frågat mig fram och fått många tips på både kameramodeller och val av kamera. Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera ger mer möjligheter, men är mer otymplig att ha med sig. Kompaktkameran är lätt att ha med sig jämt, men har begränsande inställningsmöjligheter. Eftersom jag fotograferar nästan jämt kanske kompaktkamera är något för mig? Frågan är om jag växer ur den för fort?

Blåöga vid vårbäck

6 thoughts on “Upptäcksfärd vid vårbäcken

  1. Härliga vårbilder och det är så mysigt att se hundarna njuta av vattnet. Min är likadan och blir alldeles tokig när han hör att det rinner vatten i en bäck. Då bara MÅSTE han dit.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

