Avslöjande (136/365)

Fotoutmaning 136/365 Avslöjande (nr 12). Jag kan inte hålla mig längre!!! Igår hämtade jag min systemkamera som införskaffats. Oj, vad jag har frågat mig runt! Helt novis som jag är när det gäller det tekniska med fotografering var det inte lätt att bestämma vilken kamera som är lämplig för just mig. Spegel, spegellös, systemkamera, kompaktkamera… Listan kan göras lång. Det slutade med en instegs systemkamera som jag blev rekommenderad från flera håll då jag är nybörjare. Mobilkamerans bilder kommer att få hänga med ändå. Den hanterar jag hyfsat bra. Och innan jag lägger ut bilder fotograferade med systemkameran så behöver jag nog lära mig den först. Alldeles lagom till påskledigheten! Gissa vad jag ska göra i påsk?! Den här bilden får representerar min tolkning av fotoutmaningen avslöjande. 

The picture represent the photo challenge revealing. 

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

136 Avslöjande 12_2014

18 thoughts on “Avslöjande (136/365)

  1. men grattis! Vad blev det för objektiv då?
    Du kan ha den på helautomatisk då behöver man inte tänka, och sen kan man ta halvautomatisk…innan påsken är slut så har du koll på läget! 🙂

  2. Vad kul, själv började jag att foto med min dotters systemkamera när jag började här. Det hade jag aldrig gjort förut. Det är mycket roligare med den. Från Iphone till Nikon, det är svårare att tänka tvärsom nu när jag ser bildskillnad i skärpa. Jag fick tips på ett ”Close up” är det ett sånt du tänker, betydligt billigare än ett objektiv. Men objektivet tar naturligtvis bättre bild.

  3. Spännande med den nya kameran. Nu är det bara att läsa instruktionsboken och fortsätt använda din fantasi och ta lika fina bilder som du gjort med den enkla mobilkameran. Lycka till

  4. Grattis till din nya kamera 🙂 Känner på mig att den här kameran kommer att användas flitigt och du kommer att uppleva att det blir riktigt kul och spännande när man kan ”bestämma själv” hur fotot ska bli.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

