Stilstudie

Jag har nu börjat pröva mig fram med min nya kamera. Inga bilder är än överflyttade till datorn, men det är en upplevelsen att titta på bilderna bakom kamerans display. För det är skillnad i kvalitet i jämförelse med de bilder jag tagit med mobilkameran.

Stilstudie

Stilstudie av Mysfarbrorn genom kamerans display fotograferat med mobilkameran.

I går började jag titta igenom alla de bilder jag förberett till fotoutmaningen och plötsligt kändes det inte roligt att lägga ut dem. En del motiv har jag alltid tillgång till och kanske blir det så att jag får fotografera om motiven. En del av dem i alla fall. Så om det nu dröjer lite med nya uppdateringar i fotoutmaningen beror det med största sannolikhet att jag nu är i en slags lärandefas med vad det innebär att fotografera med en kamera. När jag väl lägger ut mina bilder får ni gärna komma med tips så att jag lär mig. Ha en fortsatt bra dag! 🙂

4 thoughts on “Stilstudie

  1. Kommer säkert att bli hur bra som helst… övning ger färdighet sägs det… fota, fota, tota….
    Månbilden är jag nöjd med… hur man gör,,, hm… stativ (eller ett stadigt staket :)) full zoom… testa lite olika inställningar… och så en stor portion tur 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

