Inkallningsträning

Den där alldeles speciella känslan att kunna springa omkring fritt måste vara underbart för en hund! Mina tre cavalierkillar fick idag träna inkallning. Idag kommer alla tre på teckenkommandot som jag tränat med Blåöga då han blev döv. Även om jag inte tränat de andra två med tecken så har de lärt sig det ändå. På håll fungerar numera  nästan handkommandon bättre.

Cavaliergrabbarna

Cavalierkillarna mina sitter och väntar på inkallningskommando.

Blåöga springer

Blåöga springandes vid inkallning.

Tyvärr har Blåöga svårigheter visat sig vid tre tillfällen under dagen. Jag vet inte om det beror på att det varit + 10 grader ute idag eller om det är att vi har gått en kortare tur i skogen, en långpromenad och tränat inkallning. Vid alla tre aktiviteterna har han fått problem med andningen vilket känns bekymmersamt. De andra två, Mysfarbrorn och Gokillen har stormtrivts med att strosa på gården, gräva och undersöka i jorden då Blåöga fått lov att återhämta sig. En bra dag för Mysfarbrorn och Gokillen i alla fall!

Gokillen med tussilago

Gokillen poserandes vid en tussilago efter att ha rullat sig i den lilla snöhög som finns kvar.

Mysfarbrorn i aprilsol

Mysfarbrorn älskar att bli fotograferad.

2 thoughts on “Inkallningsträning

  1. Så skönt dom verkar ha det ute i det fria. Härligt att få vara lösa och fria. Hoppas att det ordnar sej med andningen på Blåöga.
    Jag har just kommit hem från en skön dag i stugan. Där kan min cavallierkille springa fritt och han njöt nog allra mest av att ”snöbada”. Det är riktigt mycket snö kvar på den gården och han rullade sej, låg och solade sej och grävde i snön.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

