Dubbel glädje

Ljudet av tunga timmerstockar är nästan borta! ❤

Blåöga har behandlats och medicinerats. Till min glädje har också snarkningarna kraftfulla som en hel vuxen människa minskat radikalt. Som jag berättat i ett tidigare inlägg fick Blåöga vid flera tillfällen rejält problem med andningen då solen började värma. Det här var i början på maj. Jag våndades och oroade mig i massor. När andningssvårighetsanfallen kom höll jag mig lugn i Blåögas närvaro, men så fort det var över och jag kunde gå ifrån honom kom tårarna.  Tillslut kom jag till den punkten att hitta en veterinär som kanske skulle kunna hjälpa oss eller låta honom somna in. Kände att jag inte längre kunde acceptera att inte utsätta honom för värme eller ansträngning utan att han skulle få svårt att andas och kanske se på om han skulle bli så dålig att han rent kvävdes.

Blåöga med ben

Blåöga njöt av gårdagens solsken.

Lyckliga stjärna så fann jag en som kunde hjälpa honom. Efter olika behandlingar så är det med tårar i ögonen jag nu ser på honom, Den här gången glädjetårar. Blåöga har fortfarande problem med andningsvägarna, men är mycket bättre. Han snarkar inte lägre, han kan vara ute i solen och leka utan att få andnöd. Blåöga till och med lägger sig i solen en stund för att njuta av sitt ben. Nästa gång ska jag nog ta med en blomma som tack för att jag få rå om Blåöga förhoppningsvis flera år till! ❤

12 thoughts on “Dubbel glädje

  1. Åååå så underbart! Jag känner att jag blir alldeles tårögd när jag läser om lilla underbara Blåöga. Är det nåt hjärtfel han har eftersom det är vanligt hos cavallierer? Nu får vi hoppas att han håller sej friska i många år till ❤

  2. Underbart att du hittade rätt veterinär och att Blåöga för njuta av sommaren och även du. Här kommer en kram till Blåöga och hans matte, ha det så gott vi synes förhoppningsvis någon gång framöver.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

