Midsommartårta (195/365)

Fotoutmaning 195/365 Midsommartårta (nr 183). Jordgubbar och midsommar – det hör ihop. Som jag har berättat i ett tidigare inlägg (det kan läsas här) kom jordgubbar till av misstag. Vilket bra misstag!!!

195 Midsommartårta 183_2014

Idag är jordgubbar dock ett bär som ofta är hårt besprutad. Jag tror att det är värstingen efter potatis. Några egna jordgubbar har inte hunnit mogna så det blev köpta jordgubbar för mig. Hittade inte några ekologiska, tyvärr! Mitt eget jordgubbsland är litet och jag tror det börjar vara dags att föryngra både i jordgubbsland och i smultrontunnan. Även om det hade funnits mogna jordgubbar så det hade nog inte räckt till att fylla en tårta och dekorera ovanpå. Gott är det i alla fall med en jordgubbstårta så här i midsommartider.

Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

The picture represent the photo challenge midsummer cake. 

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

6 thoughts on “Midsommartårta (195/365)

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

