Liljekonvalj (196/365)

Fotoutmaning 196/365 Liljekonvalj (nr 161). Se, men inte röra! En uppmaning som fortfarande klingar i öronen.

Hemma fanns en del stora och höga prickbladsväxter som en gång om året skulle kapas av då de översta bladen tog i taket. Växtsaften fick jag lära mig var giftig och vi fick inte röra växterna. Samma sak gällde liljekonvaljer. Jag tycker att de är magiskt vackra, men plockar dem fortfarande inte även om de inte är fridlysta här hos mig.

196 Liljekonvalj 161_2014

Både på midsommaraftonen och igår på midsommardagen gick jag ner och fotograferade liljekonvaljerna som står längst älvkanten. Den här fotot togs igår vid nio-tiden på morgonen. Solen tittade fram och vattendropparna från regnet gnistrade fint i bladverket. I bakgrunden ser man älvens vatten. Det var en sån där magiskt stund, liggandes i den blöta kalla sanden, för att försöka fånga det vackra på bild. Min tolkning av fotoutmaningen liljekonvalj.

The picture represent the photo challenge lily of the valley. 

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014

24 thoughts on “Liljekonvalj (196/365)

  1. Vacker bild!! Och jag blir avundsjuk – tänk jag får vänta ett helt år till nästa fotomöjlighet. Plockat har jag gjort massor i alla år 🙂 De är inte fridlysta hos mig.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

