Sommartabata på stranden

Det finns ett citat som uttrycks ofta – Carpe Diem – Fånga dagen! Många gånger upplever jag att uttrycket ligger i tiden och blir lite uttjatat även om det är riktigt tänkvärt och något vi behöver göra mer i vår stressade vardag. Ibland funderar jag hur man egentligen gör för att fånga dagen? Är det inte egentligen så att vi fångar stunden – tar tillvara på tillfället – Carpe Momentum? Att alla små stunder blir till helheten – dagen?

Tabata vid stranden(1)

Att samlas några stycken på morgonen vid en strand och tillsammans köra ett tabatapass med en helt sagolik utsikt är en upplevelse. Man känner i hela kroppen hur stunden tas tillvara på flera sätt. Tränar, umgås med vänner och njuter av naturens skönhet samtidigt. Tre nyttiga saker i vid samma tillfälle. Det är att ta vara på stunden och njuta av varje sekund. Det absolut bästa sättet att starta en semestermorgon på! Och det bästa av allt är att det här ska jag göra många gånger under semestern. Bara en sådan sak! 🙂

Tabata vid stranden(2)

11 thoughts on “Sommartabata på stranden

  1. Tabata är inget jag känner till, men efter att ha googlat så vet jag i alla fall vad det är 🙂
    Så vackra bilder… liknar nävor… såg dem nu när vi var på resa norrut, men det är ingen jag känner igen här från södra delen av landet…

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

