Skymningsljus

Jag känner att jag har fotograferat en hel del hundkäx. Ja, inte hundgodis 😉 utan växten hundkäx. Än har jag inte lagt ut några bilder, men jag misstänker att du kommer att få se fler inlägg här på bloggen av denna flockblommiga växt som växer i mängder längst dikeskanter och åkermark. Den trivs där det finns kväve i marken och därför inte så konstigt att de växer på just dessa platser.

Hundkäx skapar en slags skir romantik över fälten. Vackra där de står höga och ståtliga i skymningsljuset. Kanske är det semestern som gör att att hundkäxen är ovanligt vackra?

När man har haft bråttom länge måste man stanna upp och vänta in sin själ. /Kinesiskt ordspråk

Hundkex i skymning(1) Hundkex i skymning(2) Hundkex i skymning(3)

12 thoughts on “Skymningsljus

  1. Mmm… ..vackert! jag uppskattar också skönheten hos hundkexen. Till och med så att jag alltid har önskat att de skulle stå sig bättre i buketter inomhus.Frågan är om de ändå inte är som vackrast på hösten med fröställningar i brunt, spindelväv med dagg eller regndroppar.

  2. Så fint med hundkäxen och skymningsljuset i bakgrunden. Tänkvärt ordspråk. Det borde man ha uppsatt på ytterdörren så man tänker till varje gång man stressar iväg till något.

    • Tänker att det är passande så här i semestertider, att semestern behövs för att dämpa tempot, inte att höja det för att man tänker att man ska hinna så mycket på de veckor semestern är. 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

