Ljust (217/365) när morgonen sakta vaknar

Fotoutmaning 217/365 Ljust (nr 165). Natten släpper sitt tag och morgonen kommer sakta återÅterigen nattfotografier, taget någon gång mellan två och halv tre på morgonen.

217 Ljust 165_2014

Baldersbrå

Över vattnet sveper dimman tätt och träden på andra sidan kan skönjas. Två lommar glider sakta över vattnet. Ljudlöst börjar deras konturer synas bakom slöjan. Dimman tätnar ett tag, för att sedan lätt lite mer. Morgonen vaknar sakta. Det blir ljust igen.

The picture represent the photo challenge brightly. Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

Lommar

20 thoughts on “Ljust (217/365) när morgonen sakta vaknar

  1. Åhhh du har lyckats fånga sommarnattens ljuvlighet. Du inspirerar mig att nu under semester kliva upp och gå ut och fotografera vid den här tiden på dygnet! Det har känts så ”besvärligt” tidigare, men nu attans ska det bli av!

  2. Vackra bilder… såå fint ljus!

    Ang. orkidéerna… har försökt lära mig till skillnaden mellan skogs- och ängsnycklar… men ju mer jag läser ju mindre fattar jag. Just de jag har på bild är artbestämda av en botaniker så han borde ju veta 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

