Sommarmat (232/365) utomhus

Fotoutmaning 232/365 Sommarmat (nr 279). The picture represent the photo challenge summer food.

Det här är sommarmat för mig. Våfflor äter jag nästan bara på sommaren och gärna att tillaga dem utomhus. Som idag när det är alldeles för varmt att steka våfflor inomhus när temperaturen både inomhus och utomhus är ca 30 grader. Utomhus svalkar det lite grann av vindpustarna.

Jag har funderat på temat. När jag stod barfota ute i gräset och stekte slog det mig att det här är sommarmat. Bilderna är tagna för ett par veckor sedan då våfflor gjordes förra gången. Därför ser man lupinerna i bakgrunden som då fortfarande blommade.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

232 Sommarmat 279(1)_2014 232 Sommarmat 279(2)_2014

14 thoughts on “Sommarmat (232/365) utomhus

  1. Haha jag äter BARA våfflor på våren!! Och det ska vara mammas recept som följde med järnet för evigheter sen. MEN när jag ser dina bilder vill jag ha våfflor nu – mitt i varma sommaren 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

