Naturens spetsgardiner

I ett tidigare inlägg berättade jag att jag fascinerats över att fotografera hundkex. Vackra, sirliga, somriga och romantiska! Ja, naturens egna spetsgardiner kallar jag dem. Det är länge sedan de blommade ut och kvar står nu fröställningarna. När jag tittar tillbaka på de foton som är tagna kan jag nu i sensommartider återigen känna känslan av midsommar och ljusa sommarnätter. Visst är hundkexen verkligen sommarromantiska?

Hundkex (5)_2014

Hundkex (1)_2014

Hundkex (2)_2014

Hundkex (3)_2014

Hundkex (4)_2014

12 thoughts on “Naturens spetsgardiner

  1. Vackert med blommorna mot den slitna, nötta väggen. romantiskt och aningens melankoliskt eller om det bara är eftertänksamt. Tycker om lite dubbelbottnade bilder, bilder som triggar tankarna att vandra 🙂

  2. Gillar både bilderna och ditt ordval med naturens spetsgardiner. Jag gillar också de vita hundkexen och om man vill kan man snabbt byta färg på de vita blommorna genom att ge dem färgat vatten. Lite kul att prova med barnen och även för vuxna. 🙂

    • Kul att du gillar mitt ordval! 🙂 Det kom till när jag tittade på spetsgardiner i ett fönster och tyckte att mönstret påminde om hundkex… Nästa gång jag såg hundkexen i naturen kändes växterna som sirliga spetsgardiner mot den övriga naturen.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

