Sommarkväll (238/365) att minnas

Fotoutmaning 238/365 Sommarkväll (nr 278). The picture represent the photo challenge summer evening.

Första augusti… Datumet för mig en aningen vemodigt… Semestern börjar gå mot sitt slut. Jag har i år för första gången på många år haft en lång semester. Och en riktigt bra semester! Kameran som införskaffades i våras har gått varm. Jag har snurrat flera varv på dygnet för att fotografera med en familj som engagerat sig i mitt fotograferande.

238 Sommarkväll 278(1)_2014

Hundkex i sommarkvällen.

I sensommartider minns jag nu tillbaka till, för mig, den bästa tiden på sommaren. Runt midsommartid och framåt… De ljusa sommarnätterna lever jag hela året på och skulle inte kunna tänka mig att vara någon annanstans den tiden på året. För att inte tala om de härliga sommarkvällarna med kvällssolens strålar som strilar genom vegetationen.

238 Sommarkväll 278(2)_2014

Lupin en sommarkväll vid midsommartid.

Solen börjar nu försvinna vid horisonten vid 21-tiden. Ett tecken på sensommar och att hösten börjar närma sig. Om en månad startar älgjakten och ett säkert tecken på höst. Sensommar är vemod. Alla färger mörknar i en mörkgrön nyans. Hösten är glädje. Alla vackra och glada färger, den kalla klara luften som sveper över kinderna och den varma tröjan att krypa in i.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

238 Sommarkväll 278(3)_2014

Lupin en sommarkväll vid midsommartid.

18 thoughts on “Sommarkväll (238/365) att minnas

  1. Så fina lupiner. Jaaa, vilken sommar och vilka kvällar. Såg på löpsedlarna idag att värmen fortsätter även in i augusti så med lite tur kan vi fortsätta njuta kvällar, jobb till trots.

  2. En underbar sommar har vi haft och jag håller med om att de ljusa sommarnätterna är ljuvliga. Ett bra sätt att ladda inför mörkret som kommer vare sig vi vill eller inte… Jättefina bilder!! 🙂

  3. Sol på nedåtgående som silar genom växter – det känns verkligen som sommar. Även om det finns ett vemod i att sommaren sakta klingar ut. Kan nog vara bra att tänka på det ibland så att man verkligen tar de där härliga stunderna till vara…

  4. Sååå vackert och jag håller helt med dig! Jag kan inte tänka mig att åka någon annanstans under sommaren än till min gård i Lappland och njuta av de ljusa sommarnätterna. Men nu har det redan ”vänt” och blivit mörkare på kvällarna. Denna sommar har varit helt underbar i norr!

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

