Inreda (240/365) med återbruk

Fotoutmaning 240/365 Inreda (nr 118). The picture represent the photo challenge decorate/furnish.

Samma vinkel från samma rum som gårdagens inlägg Skir, men med vy ett steg bakåt i rummet. Jag tycker om att forma och inreda med återbruk. Kanske inte alltid allting, men relativt mycket! Jag tycker om att blanda gammalt och nytt. Huset som är ett äldre hus och hade fina blommiga tapeter på vinden, men inte i det här rummet. Jag tapetserade en fondvägg med en ny blommig tapet, resten av rummet målades väggarna vita och rummet inreddes med återbrukstanken. Kanske i det sockersötaste laget, men passar bra in i husets atmosfär.

240 Inreda 118_2014

Spetsgardinerna hade sparats och plockades fram.  Ett gammalt skrivbord ställdes dit. Först hade jag tänkt skrapa färgen och måla om det… Ångrade mig och tyckte den ljusblå färgen på skrivbordet med den umbragula skivan blev bra mot tapeten. En gammal lampfot fick en ny lampskärm (om lampfixningen kan du läsa här). Och i fönstret ställdes en mårbackapelargon.

Inlägget om lampfixning gjordes i november och bilderna togs med mobilkameran. När jag tittar tillbaka så ser jag skillnaden mellan att använda mobilkameran och systemkamera. Mobilkameran används fortfarande mycket. Fantastiskt att alltid ha med sig en kamera i mobilen och kunna knäppa ett kort när något intressant faller i ögats vrå…

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

16 thoughts on “Inreda (240/365) med återbruk

  1. Så fint! OM jag skulle börja om så att säga från början med ett nytt hem, så skulle jag göra som du gör….blanda gammalt och nytt. Å andra sidan kanske jag redan har det, men tycker att allt är gammalt för jag har ju sett det ett ”par år”…… ;-))

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

