Svårlöst (241/365)

Fotoutmaning 241/365 Svårlöst (nr 298). The picture represent the photo challenge intractable.

I tunnelbanan vid Stockholms universitet är temat mänskliga rättigheter – the human rights. Med tanke på all information jag sköljs av i olika medier där brott sker varje dag, varje timme och varje minut mot dessa rättigheter känns det många gånger svårlöst. En eloge till alla som kämpar för allas lika värde och att bli bemötta och behandlade väl. Jag knyter an till ett inlägg jag gjorde för tre dagar sedan med citatet:

The privilege of a lifetime is being who you are./Joseph Campbell

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

241 Svårlöst 298_2014

8 thoughts on “Svårlöst (241/365)

  1. Bra tolkning och ett väldigt viktigt arbete. Att orka fortsätta när det kanske blir fler steg bakåt än framåt under perioder…

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

