Vid vattenbrynet – eget tema 12 (243/365)

Fotoutmaning 243/365 Vid vattenbrynet (eget tema 12)The picture represent the photo challenge by the water.

Många temabilder är redan fotograferade och det innebär att det blir sommarbilder till fotoutmaningen även under hösten.  Det här fotot togs midsommardagen längst en av våra norrländska älvar. Det var då vi gick och längtade efter värmen. Jag tror att temperaturen den här morgonen var ca +5-8 grader. Medan jag stod vill älvkanten och fotograferade liljekonvaljer fick jag sällskap. Vid vattenbrynet hoppade fågeln omkring. Fram och tillbaka mellan att stå på stranden eller i vattnet.

243  Vid vattenbrynet Eget tema 12_2014

Nu har värmen kommit med råge och knappt en vattendroppe med hemska skogsbränder som följd. I skogen ovanför mitt hus fick vi en liten skogsbrand vid ett av de första åskovädren. Brandmännen fick den under kontroll och branden hann aldrig sprida sig. Så visst längtar i alla fall jag efter mer vatten till naturen… Hör just nu att det har börjat regna i Norberg som det igår gick ut larm till att de skulle förbereda sig för evakuering på grund av den stora branden. Jag håller tummarna att regnet håller i sig i Norberg, gärna att det börjar hällregna och att det inte börjar blåsa.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

6 thoughts on “Vid vattenbrynet – eget tema 12 (243/365)

  1. Känns på ett sätt overkligt med så stora skogsbränder här. Jag kan inte komma ihåg en enda sommar som varit lika varm och solig som den här. Känns som vi haft mer eller mindre sommar sen i maj. Tänk – att längta efter regn i Sverige??!!?? I mellaneuropa har de beklagat sig över att de haft ‘Schwedenwetter’ 🙂

    • Ja, tänk! Upp- och nedvända världen. Här hade vi riktigt kallt till ungefär 5 juli. Kallare än vanligt med +5-8 grader. Konstaterade att vi hade lika varmt/kallt som på julafton 2013 som för första gången i mitt liv var snöfri. Idag har vi hos mig varmare än i Mexico City… Nu längtar jag riktigt mycket efter så vattendroppar från himlen. 🙂

  2. Fin bild och bra eget tema 🙂
    Jag har inte hunnit med att kommentera, men nu är jag på G igen 🙂
    Skönt att den stora skogsbranden verkar vara under kontroll… riktigt läskigt ett tag.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

