Njuta (245/365) av solen

Fotoutmaning 245/365 Njuta (nr 203). The picture represent the photo challenge enjoy.

Mysfarbrorn är verkligen representativ för ordet njuta. Han precis som alla andra hundar är alltid här och nu, men Mysfarbrorn tar dessutom alla tillfällen han kan att må bra på ett positivt sätt. Gör vi något är han alltid med, men om någon sätter sig kryper han snabbt nära och visar att du få gärna klia mig på magen. Skiner solen in genom fönstret lägger han sig i solfläcken och breder ut sig för att få så mycket sol som möjligt. Den här varma sommardagen efter att blivit duschat och fått skaka ut det mesta vattnet ur pälsen lade han sig ner i gräset för att njuta av sommar och sol. Gissa varför han har smeknamnet Mysfarbrorn? 🙂

Två andra foton från tillfället kan du se i inlägget Ivrig och Uttryck.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

245 Njuta 203_2014

13 thoughts on “Njuta (245/365) av solen

  1. Så härligt han ser ut att ha det där i det gröna. Min Alfons har inte njutit så mycket i sommar utan har nog mest tyckt att det varit jobbigt med värmen. Men nu ligger han på sängen vid mina fötter och njuter efter en lång dag i bilen eftersom vi är på semester.

  2. Det ser verkligen ut som ren njutning! Passar på och tacka samtidigt 😉 Inser att ord betyder mycket mindre än bilder för mig. Din bild fyllde mitt tema – jag vet ju var jag njuter som allra, allra bäst 🙂

  3. åhh Mysfarbrorn skulle nog gilla att lära känna yngste sonens lille woffs Nelly – 4 kg tung. Hon kan också njuta. Ja nu har du bara en vecka på dig nu när jag är här i Västerbotten att jag ska sitta hundvakt ;-)))

    Kommentar till din kommentar på Kork hos mig. Jag vet inte om du förstod det jag skrivit i inlägget att trädet är en korkek dvs det träd man gör korkar av. Jag menade inte att det var korkek därför att det satt korkar runt stammen.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

