Missförstånd (248/365)

Fotoutmaning 248/365 Missförstånd (nr 187). The picture represent the photo challenge misunderstanding.

Missförstånd är att solen går ner vid skymning. Jorden snurrar runt sin axel och när jorden vänder den andra sidan av jordklotet mot solen upplever vi att solen går ner vid horisonten. Solen hamnar bara på vår ”baksida” av jordklotet.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

248 Missförstånd 187_2014

10 thoughts on “Missförstånd (248/365)

  1. Hmm.. jo det är ju en av de där ‘sanningarna’ som lever kvar från jag vet inte när. En lätt mening att säga utan att tänka efter 🙂 Påminner mig om en pjäs jag såg för länge sen på en då alternativ teater om en forskare som jag inte kan komma ihåg namnet på nu. Om hur svårt det var att strida mot bla kyrkans kunskaper. och hur lätt det var att galenförklara… Fast det görs nog fortfarande i forskarvärlden 🙂

    • Vardagsbegreppen och vardagsuttrycken kontra det vetenskapliga kan förvirra… Och visst säger jag ibland också det som är vardagligt uttryck fast jag vet att det inte är det korrekta. Det man lärde sig som barn är svårt ibland att ändra. 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

