Prov (263/365)

Fotoutmaning 263/365 Prov (nr 231). The picture represent the photo challenge test.

Att försöka fotografera månen är inte lätt. Den här kvällen för flera veckor sedan blev det ett eget prov ett par timmar innan midnatt. Provet gick ut på att lägga skärpan på olika djup när månen fotograferades. Vad lärde jag mig av provet? Jo, att när skärpan fokuserades på rallarrosen blev månen som störst och upplevdes närmast. När fokus låg på månen blev den liten och långt borta.

Tomorrow is the most important thing in life. Comes into us at midnight very clean. It’s perfect when it arrives and it puts itself in our hands. It hope we’ve learned something from yesterday. /John Wayne

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

263 Prov 231_2014

22 thoughts on “Prov (263/365)

  1. Månen … Som jag har försökt att fota den … I mitt tycke lika svårt som att fota fjärilar … Inte för att den är lättskrämd och rör sig … Men bilderna blir sällan som jag tänkt mig …

    Din bild däremot var mycket bra ! … // Maria 🙂

  2. Fin bild och ett bra prov! Nu fick jag börja fundera… ..och varför blir det så då.. Måste ut och pröva en kväll – måste ju förstå! 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

