Skägglav (268/365)…?

Fotoutmaning 268/365 Skägglav (nr 265). The picture represent the photo challenge lichen.

Jag är lite osäker på vilken hänglav det här är. Skägglav eller vit tagellav? Det får ändå bli min tolkning av fotoutmaningen skägglav.

268 Skägglav 265(1)_2014

Utsikten var fenomenal på platsen och jag har skrivit om denna utsiktsplats i ett tidigare inlägg Utsikten, insikten och åsikten. Då det är en förkastning fick jag klättra nedför kanten längst branten för att komma så nära som möjligt att fotografera. Allt för fotoutmaningen.  😉 Uppe på toppen fanns inte några hänglavar, däremot längst den tvära branten som går ner i sjön står gamla barrträd med mycket hänglavar i grenarna. Gammal skog som inte är avverkad. På den här sidan sägs det att sjön är mycket djup och det är så att jag håller det troligt med tanke på hur hög och brant bergskanten är.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

268 Skägglav 265(2)_2014

14 thoughts on “Skägglav (268/365)…?

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

