Övning (274/365)

Fotoutmaning 274/365 Övning (nr 365). The picture represent the photo challenge practice.

Inkallningsöving! Här kallar jag in Gokillen. De andra två står på tå (eller rättare sagt står på tass) för att också få komma. Tillslut kan de inte hålla sig utan kommer springande de också. Att träna hundarna att göra olika saker kräver mycket träning. Här ska två vänta medan en annan får ett eget kommando att komma. Det är inte lätt. Varken för dem som alla tre är lika ivrig att få vara med eller för mig som vill att de ska göra olika saker. Särskilt när två får ljudkommandon och den tredje teckenkommando. Övning som är svår, men desto roligare när vi knäcker nöten.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

274 Övning 365_2015

12 thoughts on “Övning (274/365)

  1. En fin aktionbild. Syns verkligen att de andra två är på G och vill, vill. Antar att de mår jättebra av att verkligen få jobba? Övning – alldeles tydligt 🙂

    • Tack! 🙂 Jo, alla hundar behöver träning, även sällskapshundar. De glöms ibland bort. Många saker som räknas till problem med hund tror jag många gånger handlar om att hunden har fått för lite träning, aktivitet och stimulans. Det gäller att noga välja hundras efter vad man kan ge dem.

      • Många är nog lite naiva när man skaffar husdjur och kanske för optimistiska? Jag ville gärna ha en weimaran pga utseendet. Men valde bort pga att den verkligen behöver jobba ordentligt. Och att det är en enmans hund som sällan går att omplacera.

      • Min önskehund är en schäfer och omgivning säger att hos mig kommer den att få det den behöver. Jag väljer ändå bort min den då jag inte är hundra procent säker på att den kommer att få rätt mängd fysisk motion varje dag.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

