Upplysning

Fotoutmaning 290/365 Upplysning (eget tema 16)The picture represent the photo challenge, on Swedish it may have meanings: information and lighting.

I det gamla frörenseriet har under många år pågått aktivitet. Jag fick frågan i mitt tidigare inlägg till fotoutmaningen av temat Stenig vad ett frörenseri var för något. Vid ett tillfälle fick jag möjligheten att fråga och fick veta att man samlade alla typer av frö där. Både sädesslag och exempelvis gräsfrön varav namnet frörenseri. Så småningom drogs elektricitet in och lyste upp i lokalen. Även informationen om att rökning förbjuden. För vem ville att årets skörd skulle brinna upp om olyckan var framme? Upplysning i både belysning och information.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

290 Upplysning Eget tema 16_2014

10 thoughts on “Upplysning

  1. Hade aldrig hört talas om frörenseri förrän du skrev om det. Dit hade jag gladeligen lämnat frön från trädgården när jag samlar. I år har jag valt att låta bli 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

