Broderi

Fotoutmaning 292/365 Broderi (eget tema 17)The picture represent the photo challenge needlework.

Just nu har jag tappat lite av farten med fotograferandet. Kanske också tappat lite fotoinspiration… Känner att jag just inte riktigt hinner hälsa på hos er andra deltagare i fotoutmaningen. Mycket inspiration får jag hos er. Vackra, läckra, fyndiga, estetiska och humoristiska fotografier med intressanta infallsvinklar. Mångfalden av tolkningar är stor och det gillar jag verkligen. Jag känner att jag just nu har hamnat i fasen egna teman. Flera på rad… och nummer 17 i ordningen…

292 Broderi Eget tema 17_2014

Det här fotot får bli min tolkning på ytterligare ett eget tema, broderi. Visste du att det går åt cirka 7000 liter sötvatten (drickbart vatten) till att framställa EN enda t-shirt och 10 000 liter sötvatten till ETT par jeans?

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

16 thoughts on “Broderi

  1. Du har så fantastiskt fina bilder, hoppas att lusten/tiden kommer tillbaka. Jag var sparsam i början med egna teman, tänkte i fall att…har en del kvar. Känns som om att jag kommer att fixa utmaningen. Hoppas att du känner samma.

    • Tack snälla! 🙂 Det är nog tiden som är boven. Lusten finns där, men tiden är som en såll och lusten silas sakta igenom när tiden blir knapp. Får jag bara tid med kameran och tid att inspireras av er andras fina foton så kommer jag nog fixa utmaningen… Hoppas jag!

  2. Hoppas lusten/tiden kommer tillbaka för du har fantastiskt vackra bilder med ”själ” i. Jag är ju med för fjärde året nu och har alltid ”tjuvhållit” på att börja med egna teman till slutet för att ha en del att ”spela med” ifall jag inte kan knåpa ihop rätt bilder. Det har gått bra alla år hittills och det ser än så länge gynnsamt ut, men man vet ju aldrig förrän alla teman är avverkade.

    Det här temat kommer att vara plättlätt för mig eftersom jag är brodös 😉

  3. Jag hoppas också att du får tid och inspiration till fortsatt fotande. Jag tycker att det är så kul och inspirerande att titta in till dej, se dina foton och läsa dina kloka tankar. Utmaningen känns verkligen klurig i år och jag har fotat supermycket i sommar så hos mej bjuds det på sommarbilder långt in i hösten. Men än är många teman kvar så jag får se hur det går………..tur att det finns egna teman att ta till.

    Fick mej en riktig tankeställare när jag läste om vattenförbrukningen. tack för den väckarklockan.

    • Tack rara du! 🙂 Jag kanske får gå igenom alla foton jag tagit i sommar och se om det finns fler foton som jag kan koppla till utmaningen. Tack för tipset! 🙂
      Dagligen arbetar jag med frågor runt hållbarhet, men ändå hickar jag till när värden av olika slag dyker upp om hur mycket vi i den här delen av världen faktiskt konsumerar.

  4. Inspirationen kommer och går i perioder.. ..det och att tiden ska räcka till också 🙂 Var sak har sin tid så lusten kommer säkert tillbaka. Jag gör som du – tittar in hos andra och kommer på teman. Bilderna av era teman fastnar så mycket bättre än orden i listan. Absolut ska du gå igenom dina bilder igen.

    Har börjat prata vatten, förbrukning och slöser med omgivningen och de tittar på mig med klentrogna ögon… 🙂

    • Så glad jag blir att du pratar vatten och förbrukning! Samtal ökar medvetenheten och det är bra! 🙂

      Jag har ikväll börjat titta så smått på mina foton och dagens tema, stöd, blev ett resultat av det tillbakablickandet. 🙂

  5. Tror att alla har tillfällen då det känns lite trögt med de teman som återstår… tid är en bristvara för många… t. o. m. för mig som är ledig 🙂
    Fin tolkning på ditt egna tema. Du kommer att fixa den här utmaningen med glans!
    Ofattbart så mycket rent dricksvatten vi konsumerar… utan att vi dricker det. Skrämmande och tankeväckande!

  6. Usch nu gjorde du mig ledsen. Hade ingen aning om att det var sådant vattenslöseri/vattenåtgång för att skapa våra kläder. Tack. Det är något att tänka på i affären!

    • Det virituella vattnet glöms lätt bort, i alla fall gör jag det och behöver ständigt påminna mig. Jag blev alldeles förskräckt när jag såg hur mycket virituellt vatten som går åt per år för att jag ska kunna dricka kaffe…

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

