Paprika

Fotoutmaning 303/365 Paprika (nr 219)The picture represent the photo challenge paprika.

Äntligen en stund över till att fotografera igen!!! Jag gick ut nu på morgonen och tog med mig en glasskål och snackpaprika ut bakom huset. Tre bilder får den här gången vara tolkningen av temat.

303 Paprika 219(1)_2014

Igår hittade jag något för mig nytt, snackpaprika, en paprika som ska, enligt texten på förpackningen, vara lite sötare. Jag köpte dem egentligen inte för att äta utan för att jag haft en idé om hur jag skulle fotografera temat paprika.

303 Paprika 219(2)_2014

Snackpaprikan är när jag smakade den lite sötare, men jag tycker att de mer smakar som vanlig paprika som inte hunnit bli så stor.  Nu är det bara att fundera ut vilken maträtt de ska hamna i.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

303 Paprika 219(3)_2014

12 thoughts on “Paprika

  1. Vackra bilder. Känner igen i mej i detta att jag behöver skaffa något eller göra något för att fylla på temabilder. Men paprika är ju aldrig fel. Om inte annat så är det ju gott på en ostmacka till morgonkaffet :=)

  2. Snygga kontraster mot glaset – jag gillar hur glaset är fotograferat rakt uppifrån i första bilden, och att bilden ändå har ett djup. Bäst gillar jag bild tre, mest för att den har så fin balans i motivet. Intressant att jag gillar översiktsbilden mest för jag zoomar ofta långt in med kameran. Försöker lära mig att betraktaren ibland njuter mer av att få ett sammanhang i bilden (miljön istf detalj) och att ta fina bilder även när motivet är större (landskap, hel miljö som hus med kringmiljö). Något du är så duktig på! PS: vi har ditt septemberväder här och njuter av det. Ser fram emot lite dimslöjor mm framigenom för att fånga temat Mystisk.

    • Tack för dina fina konstruktiva tankar om mina tre foton! 🙂 Så glad jag blir av att läsa dina tankar om bilderna. Jag har gått tillbaka igen och tittar på dem med nya ögon. Tack igen! 🙂

  3. Snyggt fotat. Gillar bild 1 för sin överblick och djupet. Första tanken gick – hmm… rönnbär och paprika vad ska hon laga med det? En spännande chutney, marmelad och det förstärktes i bild 3. Nu sitter beskan och sötman på tungan och jag funderar på ett experiment. 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

