Läxa

Fotoutmaning 312/365 Läxa (nr 176)The picture represent the photo challenge lesson.

I dag blir det två foton på temat läxa. I lokaltidningen har jag nu två dagar i rad läst om hur gamla överväxta soptippar nu sakta börjar sippra ut ämnen vi inte vill ha i vår natur från exempelvis gamla och ej återvunna batterier. En del gamla soptippar har sanerats, men långt i från alla.

312 Läxa 176(2)_2014

I somras besökte jag ett naturreservat som ligger miltals från större tätort. På vägen hem fann jag det här gamla rostiga oljefatet liggandes efter en liten bäck. Rejält rostigt och med många hål så kan jag utgå från att om något funnits kvar i tunnan när den lämnades så finns innehållet inte kvar nu utan sakta runnit ut i bäckens vatten och ner i marken. Lite uppgiven blir jag att vi aldrig lär oss läxan att den här typen av naturförstörande rester inte ska lämnas kvar ut. an lämnas där det kan tas om hand om på bästa sätt.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

312 Läxa 176(1)_2014

6 thoughts on “Läxa

  1. Visst är det tråkigt… Det visade sig att en grannbonde hade ställt ett läckande oljefat ca 15 meter från föräldrarnas brunn. Kommer inte ihåg vem som upptäckte det men man undrar hur de tänkte. Fast de gillade att ävlas med folk. Fotade temat tjärn idag och den ligger längs en landsväg. Gissa hur mycket skit folk hivar rätt ut genom bilrutan 😦

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

