Höstrusk och inomhusfixning

Regn och iskall blåst! Kunde det inte bli snö istället? Fast tänker jag positivt kan jag istället tänka att: Å, så bra! Nu får jag gjort något inomhus! Och idag är det en perfekt inomhusfixardag. Jag tänker att jag i smyg ska börja förbereda lite inför julen. Bara för att allt inte ska göras samtidigt i advent. Jag tänker bland annat testa att göra pepparkaksgifflar. Inget recept har jag, men tänker försöka mig på ett egenhändigt experiment.

Höstrusk

Foto för någon vecka sedan innan höstblåsten kom.

Jag tänker också se om jag kan fixa lite med den andra bloggen. Ett inlägg har jag gjort (det kan du läsa här). Du får gärna komma med tips på sådant som du som lärare gärna skulle vilja läsa om i en blogg om  naturvetenskaplig undervisning och lärande. Vad tycker du borde finnas med där? Är det för snävt att rikta den mot bara naturkunskap, eller borde den vara riktad i ett 7-19 års perspektiv?

6 thoughts on “Höstrusk och inomhusfixning

  1. Härligt med en innepysslardag och så kul det låter med pepparkasgifflar. Hoppas du berättar hur det gick med dom:=) Själv hostar och snorar jag, så jag vilar under filten med en bra bok medans regnet strilar ner.

  2. Experimentet har jag sett resultatet av 🙂 Jag känner på ‘riktigt’ att det är skönt med höst och rusk även om det vore gott att promenera i uppehåll. Har fått städat och det var ett riktigt lyft.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

