Ikapp

Fotoutmaning 365/365 Ikapp (nr 109)The picture represent the photo challenge caught up.

Solen är ikapp trädhorisonten och jag är ikapp sista utmaningen – the grand finale – YES! Trehundrasextiofem foton med några extra bonusfoton varav tjugotvå stycken blev utbytta till egna teman. Tusen tack för alla fina kommentarer under året. En utmaning som skapade ett fotointresse och en systemkamera införskaffades. Så många roliga episoder kameran har gett mig på alla utflykter för att fånga teman. Så mycket tankeverksamhet och engagemang för att klura ut hur ett tema skulle kunna tolkas med hjälp av kameran. Tack alla för inspiration och för att jag lärt mig så mycket av att titta på era tolkningar och fotokompositioner. Nu laddar jag i några veckor inför 2015-års fotoutmaning.

Övriga deltagare till utmaningen finner du på 365 fotons hemsida. Mina utmaningar finns under kategorin Teman 2014.

365 Ikapp 109_2014

35 thoughts on “Ikapp

  1. Grattis! Har varit ett nöje att följa och följa utvecklingen, intresset… Både för fotande och bloggande 🙂 Skulle du fortsätta 2015 här eller på ny adress – behöver jag länka om?

    • Tack Carina! 🙂 Det är ömsesidigt. Verkligen trevligt att få följa dig på båda bloggarna. Du får gärna hänga kvar här bland natur och hundar. Fotoutmaningen för nästa år blir på 365fotonsciencehelena. Länk till den fotobloggen hittar du i högerkanten på den här bloggen. 🙂

  2. Grattis till dina 365 tematolkningar! Jag försöker öka takten mot slutet så att det inte blir panik de sista dagarna. Jag kommer inte att anta nästa års utmaning. Planerar ändå hålla liv i bloggen med nya bilder då lusten faller på. Har också startat upp Instagram.

    • Tack! 🙂 Kul att du fortsätter med bloggen. 🙂 Jag kommer att fortsätta följa din blogg. Hoppas att du vill stanna kvar här. Min utmaning för nästa år blir på en fotoblogg. Vad heter du på instagram?

      • Med nöje stannar jag kvar och följer dig också nästa år. Jag kikade på de nya utmaningarna och ni har nog att bita i 🙂 På instagram finns jag på namnet chrissewidd.

    • Tack Ulrica! Du kommer att nå mål, du har inte så många bilder kvar nu och gott om tid. En hel månad. Så roligt att du också fortsätter nästa år. Lycka till med sista rycket! 🙂

  3. Grattis till målgången . Kul att fått följa dig och dina fina bilder. Jag har mina inlägg klara , men får inte publicera de sista först fotokursens sista tillfälle ska vi ha en utställning med opublicerade bilder. Så målet är klart bara väntan ett tag. Vi ses nästa år här, kul !

  4. Grattis! Visst är det roligt att delta i 365! Första året var jag färdig i augusti, men jag saknade utmaningen, trots att jag hade en annan fotoblogg också då, så jag bestämde mig för att därefter delta hela året ut, så blir det även i år…fjärde året i rad. Ses nästa år då!

  5. Grattis till väl utförd utmaning 🙂 Det har varit ett nöje att kika in hos dig. Vet ännu inte om jag ska fortsätta ett år till. Det har varit mycket annat i höst som tagit tid men jag vet att jag kommer sakna det om jag inte fortsätter. Vi ses

    • Tack! 🙂 Och tack själv för alla fina foton som inspirerat. Det var så jag också kände – att jag kommer att sakna utmaningen och er andra deltagare. Roligt att du också fortsätter med nästa års utmaning. 🙂

  6. En fantastiskt vacker finalbild! Stort grattis till målgången i årets utmaning! Har varit såå kul att följa dig och hundarna under året som gått och jag kommer förstås att hänga på nästa år också 🙂
    Jag är i stort sätt klar med alla teman, men fortsätter lägga ut inläggen en dag i taget…

  7. Oj, är du redan klar! Grattis 🙂 Själv räknade jag efter idag, jag har 105 teman kvar och 20 egna teman, sen är jag i mål. Har också tänkt spara temat Ikapp till sista bilden. Så glad jag blir att du fortsätter. Med det fotoöga du har och den utveckling du fått under året ser jag fram emot vår fortsatta dialog nästa år. Ha en riktigt skön jul om vi inte hörs förrän dess så ses vi i fotospalterna nästa år.

    • Så glad jag blir att du ser en utveckling i mitt fotograferande. Tack! 🙂 Jag ser framemot vår fortsatta dialog nästa år. Det är så utvecklande att få konstruktiva synpunkter.
      Med tanke på att du började mitt i säsongen och kommer du att fixa utmaningen galant! Jag fortsätter att hälsa på i din fotoblogg. Trevlig jul du med!

      • Me too! Precis som du gillar jag de konstruktiva kommentarerna eftersom feedback utvecklar – fast glada tillrop ger bra energi 🙂
        Galant vet jag inte, men envis som jag är tänker jag ta mig i mål. Jag får kompromissa med kvalitén på en del bilder och ta med sommarbilder jag tidigare dissade, men vad gör väl det 😉 Det roliga är att jag då ser utvecklingen – jag är bättre nu på att försöka få ren bakgrund än jag var i somras. Vi hörs igen!

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

