När det ofattbara sker

I tolv dagar var jag där och höll handen. I många nätter satt jag där. Fanns där och kunde inte göra någonting mer än att smeka den stilla handen som låg där, ge en kram och bara finnas vid sidan. Att finnas tillhands till någon i mitt liv mycket viktig och älskad person. Finnas till hands och hålla sällskap i en annans människas vistelse i dödens väntrum. I tolv dagar minnas alla fina dagar tillsammans. Jag har suttit där och hållit sällskap förut, men jag tror aldrig man någonsin kan förbereda sig. Aldrig någonsin innan förstå den sorg, det tomrum och den saknad som sedan bara växer och växer och växer…

Tid är det finaste du kan ge till någon. Den blir till ett gemensamt minne som lever kvar i era hjärtan!/Helena

Till minne

I rummet fyllt med prydnadsänglar blir allt plötsligt stilla. En vacker och godhjärtat ängel flyger sin väg till evighetens himmel. Hem till sitt paradis och till den eviga kärleken. Äskad och saknad! ❤

KÄRLEKEN ÄR/EN ÄNGEL FLÖG FÖRBI av Jill Johnson

Klicka här så kan du lyssna på musikvideon

Kärleken är av jill Johnson

14 thoughts on “När det ofattbara sker

  1. Logiken kan säga; det är rätt, det är bra, det är mindre lidande så här, det var önskat. Men det kan bara ge en tröst i stunder. För känslan är en av tomrum och saknad. Det är vanor som ska ändras. Känslor och vanor som tar tid att ändra. Vetskapen att jag har tagit mig tid ger mig ändå tröst och ro.

    Kloka ord!

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

