Söndagsinspiration

Ibland behöver man inspiration, inte från internet utan inspiration i verkliga livet. Särskilt en dag som den här då det är grått, mulet och blåser kraftiga vindar. Längtar till att börja fundera mer på mitt trädgårdsprojekt och det nya växthuset som så småningom ska byggas av återbruk.

Blåsig söndag

Idag har jag ägnat tid att åka runt till olika blomsteraffärer och fått idéer. Tänker att flera av de saker som jag ser på affärerna skulle jag kunna hitta liknande saker på loppisar och returmarknader. Naturligtvis inte exakt samma saker, men liknande och kanske mer personliga. Nu när vintern bara är något mellanting så börjar jag så smått längta till våren när nytt liv spirar i jorden.

1. Ha en fin dag

8 thoughts on “Söndagsinspiration

  1. Jag längtar också till våren och lite nya trädgårdsväxter. Har varit ute en liten stund idag och hängt upp
    några gamla löklådor som jag fyndat. Skall vara hyllor med lite blommor och annat pynt. Sen kom det en del snö på eftermiddagen. Ha det bra

    • Känns så härligt att vi snart är där. Låter som du har haft en trevlig söndag. Hoppa att du visar det sedan på bloggen. Det är så bra att få inspiration. Jag har köpt mig en myrten idag. Ha en bra söndagskväll! 🙂

  2. Härlig bild… Ja, idag behövs lite inspiration… Snålblåst och stora snöflingor här…
    Men våren närmar sig… Köpte lite tidiga krokus igår på torget och satte på min balkong…

    • Tack! 🙂 Krokus är verkligen ett vårtecken. Här dröjer det länge innan jag kan ställa ut några blommor, men förbereder nu att väcka mina pelargoner.

  3. Ett växthus av återbrukat material låter ju alldeles underbart! Skulle jag också vilja ha, men har varken nån som vill bygga det eller underhålla. Hoppas vi får följa med steg för steg.
    Allt gott
    Anette

    • Det kommer med sannolikhet att presenteras bitvis. I ett tidigare inlägg visade jag rivningen av det gamla växthuset. Just nu handlar det mest om att leta material som är bra och användbart och börja skissa på ytan. 😀

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

