5:e mars

Idag är det 5:e mars och tidningen förklarade här i veckan att nu har vi fått vår här i norr – mer än en månad tidigare än vanligt. Och visst är det härligt med värme, ljus, fågelkvitter och takdropp!

5e mars 2015 (1)

Jordgubbsplanta den femte mars.

Flera vårtecken har visat sig. Jordgubbsplantor börjar grönska i rabatten och idag såg jag två fåglar som arbetade febrilt med att lägga in skägglav i en av holkarna.

5e mars 2015 (2)

Skägglav i fågelholk

Men jag ser också baksidan av denna tidiga vår då man vet att det här är ett resultat av den globala uppvärmningen människan åstadkommer med alla koldioxidutsläpp. Det gäller att vi alla hjälps åt, tänker mer hållbart och försöker ha en hållbar livsstil. Jag tror och tänker positivt att alla små saker vi gör har stor betydelse.

Förra helgen blev det årets första kopp kaffe utomhus och idag lade jag ut en filt som hundarna har fått ligga på en stund medan jag tog årets andra kaffekopp ute. Varmt och soligt – helt underbart!

5e mars 2015 (3)

1. Ha en fin dag

4 thoughts on “5:e mars

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

