Det här med loppis…

Idag när stormen blåser utanför fönstret är det en perfekt dag att planera nya loppisprojekt! Här rebloggar jag ett inlägg från i somras med lite tankar runt loppis. Jag har redan ett nytt projekt på gång som jag ska berätta om längre fram. Ha en bra dag alla fina!

1. Ha en fin dag

ScienceHelena

Det här med loppis… Hur kommer det sig att det är så roligt?

Varje sommar har jag loppisprojekt. Saker jag är på jakt efter, men inte tänker köpa nyproducerat utan försöka tänka återbruk. Porslin, glas, någon möbel… I år har jag fortsatt mitt tallriksprojekt och mitt ständigt sökande efter blomkrukor.  Jag tycker om de här vita blomkrukorna, gärna på fot och med öron. Ibland hittar jag saker som jag inte kan bestämma mig om jag tycker att de är fina, fula, läckra eller roliga. Som den här blomkrukan!

Loppiskruka med lavendel(1)

Den hittade jag inte på loppis utan på Myrorna, lite större i modellen och som jag köpte för att ha utomhus. Det här är just en sådan där blomkruka som är obestämdbar vad jag egentligen tycker om den. Men jag tycker ändå att den blev ganska fin bland de cementgjutna dekorationerna som står på stentrappan. En kontrast mellan vit sirligt porslin och grå…

View original post 136 fler ord

4 thoughts on “Det här med loppis…

    • Så roligt! Jag funderar på göra något blogginlägg här från mig som är inrett med återbruk. Det finns så mycket bra och användbara saker på loppisar. Ha en fin dag! 🙂

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

