Bordsdekoration

Under våren kommer jag att skriva ett antal inlägg om hur jag gör när jag inreder med återbruk. I det här inlägget tänkte jag visa en bordsdekoration.

På loppisar och antikaffärer kan man hitta både det ena och det andra. Det gäller att ha en idé vad man är på jakt efter och också vad man är beredd att betala. En del loppisar kan man fynda på, andra loppisar kan vara dyrare. Likaså finns det en variation i priser på antikaffärer.

Bordsdekoration (1)

Bordsdekoration

Här är en bordsdekoration med en mix. Skålen är just en sådan skål som man kan hitta på bättre sorterade loppisar eller antikaffärer och består av en metallfot med en glasskål inuti. I skålen har jag ringlat en lång blomranka. På loppisar finns det mängder med plastblommor att fynda. Både i kruka och utan. Sedan kan man diskutera det här med att använda plastblommor. Plast överhuvudtaget är det en god idé att rensa ut ur sitt hem då de innehåller en hel del ämnen som inte är hälsosamma.

Bordsdekoration (2)

I skålen ovanpå blomrankan har jag lagt två träkvadrater med texterna Kärlek och Lycka. De har jag köpt. Mycket återbruk och lite nytt.

1. Ha en fin dag

6 thoughts on “Bordsdekoration

  1. Jättefin bordsdekoration. Och nej, plast är inte bra men sen behöver man inte gå till överdrift med allt heller. Viktigast är att rensa ut plasten som har kontakt med mat och/eller barn.
    Fint tips du kom med.
    Trevlig kväll önskar jag dig
    Annie

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

