En bra start på dagen

En bra start på dagen är en god ekologisk och kravmärkt kopp kaffe. Det känns bra på många sätt! Jag gjorde i ett tidigare inlägg Fantast beräkningen att det går åt per år för en person med normalförbrukning av kaffe ca 160 000 liter virtuellt vatten.

106 Kaffe Eget tema 5_2014

Enormt mycket vatten. Det gjorde att jag själv har jag dragit ner på mängden kaffe och istället njuter jag desto mer av de koppar kaffe jag dricker. Njuter för samtidigt som jag får min kopp kaffe har jag bidragit med bättre förutsättningar för dem som arbetar på kaffeodlingarna. Och extra mycket njuter jag om jag dessutom har trevligt sällskap.

One small positive thought in the morning can change your hole day./Unknown

1. Ha en fin dag

4 thoughts on “En bra start på dagen

  1. Just sådant som du skriver om är för abstrakt för många att ta till sig – därför extra viktigt att det blir lyft! Ja, våra koppar kaffe spelar större roll i världen än vi anar. Även bananer, vindruvor, jeans … det som är lyx för oss kanske är något vi kan leva utan? 😉 eller i alla fall tänka oss för när vi köper! KRAV är bra!

    • Håller med dig att första koppen på dagen är den bästa! 🙂 För mig är det neddraget och blir numera två koppar per dag – en på eftermiddagen också. Men ekologiskt är kravet. 🙂 Ha en härlig dag Susanna!

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

