Loppistallrikar blir till ett kakfat

Förra helgen hittade jag på Myrorna tre vita tallrikar med grå blomdekoration. Jag bestämde mig för att göra ett kakfat av dem. Med en särskilt tillsats till borrmaskinen gick det bra att borra genom porslinet.

Loppistallrikar blir ett kakfat (1)

Olika typer av porslin tar olika lång tid att komma igenom. De här tallrikarna var av hårdare material. Här valde jag tre likadana tallrikar, men det går också att välja tre olika storlekar eller byta ut den översta tallriken mot en kaffekopp.

Loppistallrikar blir ett kakfat (2)

Kakfat på återbruk.

Det här kakfatet kan man gladeligen göra och ge bort som morsdagspresent, gå-bort-present eller som födelsedagspresent.

1. Ha en fin dag

10 thoughts on “Loppistallrikar blir till ett kakfat

  1. Så fint det blev… Jag har tallrikar, metallställning och borr liggande… kanske dags att ta tag i det projektet nu… Men någon sa att det var knepigt att borra…???

    • Det är inte svårt. Jag tejpar på baksidan med maskeringstejp i ett kryss. Sedan lägger jag tallriken på maskeringstejpen och borrar på baksidan. Innan jag borrar droppar jag mycket vatten på baksidans botten.

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

