Härligt med en slappardag

Skönt med en slappardag och tid för återhämtning. Det behöver vi alla. Och kanske lite mer idag då allt förväntas gå så fort. Mejl, sms och chat – snabba sätt att kommunicera med förväntningen om lika snabba svar.

Slappar dagen söndag_mars

Min lilla hund: Hjärtslag vid mina fötter./Edith Wharton

Jag kan förundras över hundars otroliga förmåga att vara här och nu. Mindfulness. Carpe momentum. Där har vi människor en hel del att lära. Att ha en sovande hund intill sig skapar ro och värme. Deras villkorslösa kärlek och trofasthet är förunderlig. Jag har nog skrivit det förut, men jag kan inte tänka mig en tillvaro utan de här fyrbenta familjemedlemmarna. Ett av de första ord jag sa var hund – och den kärleken håller i sig.

1. Ha en fin dag

14 thoughts on “Härligt med en slappardag

  1. Håller med finns inget underbarare. Lille Minton sover hos mej och jag skall hålla tassen en stund innan han somnar. Din goding ser ut att sova djupt. Natti från Minton o anki.

  2. En sådan vacker hund och det där med djur är verkligen fantastiskt. Här hemma har vi två katter som ofta påminner mig om att sakta ner, ta det lite lugnare genom att de hoppar upp och lägger sig på datorn när det tycker att jag suttit där för länge;)

    En fin måndag önskar jag dig
    Annie

  3. Lite mer att vara i nuet och njuta är inte så fel, eller bara vara i nuet även om det är smärtsamt. Vi är så ofta någon annanstans i tankarna både för att planera framtid eller minnas det gamla, men sällan i just detta NU…

  4. Men så söt hund! 🙂 Ja, du har verkligen rätt att hundar har små egna personligheter, de är så roliga! Vi har en flat och en jämte och de är som natt och dag 😉

Jag blir så glad när du lämnar en gullig kommentar! Ha en fin dag! ♥

